نیکانیکا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

گل همیشه بهارم

سوالات فلسفی

1393/8/11 13:00
نویسنده : مامان
245 بازدید
اشتراک گذاری

راستش یه سری سوالات هست که همیشه برای جواب دادن به اونها دست و پام رو گم میکنم . دیگه کم کم باید رفت سراغ فلسفه و سوال و جواب های مربوط به این مقوله .

قبلا هم از این سوالات پرسیده بودی اما جوابشون خیلی مشکل نبود یه جورایی سرهمش کرده بودم خندونک

مثلاً با دیدن فیلم عروسی مامان و بابا میپرسیدی من کجا بودم ؟ چطوری اومدم بعداً ؟! و ... (مثل خیلی از بچه ها که این سوال رو میپرسن و جواب مامانایی مثل من اینکه توی شکمم بودی زبان )

دیشب ساعت 11 از خواب بیدار شدی البته با صدای طبل و سنج و ... پرسیدی صدای چیه ؟ منم از پنجره هیات رو نشونت دادم تعجب کردی از این همه آدم . برات توضیح دادم دارن عذاداری میکنن ( البته قبلا در این مورد باهم صحبت کرده بودیم )

پرسیدی مامان امام حسین چه رنگی بود ؟ رفتم ازت بپرسم خودت چه فکری میکنی ؟ دیدم سوال بی ربطی میشه . گفتم : سبز  . پرسیدی دشمنش یزید چه رنگی بود ؟   ای بابا دیگه باید چی گفت . گفتم : قرمز

گفتی مامان امام حسین ظرف هم می شست ؟ خندیدم گفتم چرا فکر میکنی باید ظرف میشست ؟!!  گفت آخه مگه تو نمیگی آدم خوبی بود ، خوب آدما ظرف میشورن دیگه  !!!  دیگه متوجه شدم اثرات خوابه چشمک

بعد چند لحظه پرسیدی مامان خدا این آدما رو میبینه ؟ گفتم بله دخترم خدا همش حواسش به ما آدما هست که چکار میکنیم و ... گفت شبااااااا هم میبینه گفتم بله عزیزم گفتی مگه خدا گالاگو هست که شبا توی تاریکی هم میبینه ؟؟ ( گالاگو موجوداتی هستن که چشماشون برای دیدن به نور نیاز ندارن و توی تاریکی میبینن ) فقط خندیدم گفتم نه عزیزم . راستش میترسیدم با جوابای من سوالاتت بیشتر بشه . اما تو دست بردار نبودی . مامان خدا کجاست ؟ ما آدما رو از چی ساخته ؟

من میدونستم بچه ها روزی با این سوالات رو به رو میشن اما نمیدونستم سنش از الان شروع میشه . بهت گفتم مامان بعداً برات کامل توضیح میدم الان بخواب تا بعداً .

سوالاتی از این دست که :

چرا پس من پیر نمیشم ؟

من قبلاً هم که کوچیک بودم دختر بودم ؟

  قبلاً پرسیده شده بود اما من خیلی جدی نمیگرفتم اما دیگه مطمئن شدم باید در این زمینه اطلاعاتم رو زیاد کنم

 

آ

 

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

زهرا
14 آبان 93 15:01
چقدر کنجکاو ......
مامان حدیث
23 آبان 93 8:49
عزیزم .. ماشالله چه زود شروع کرده به پرسیدن این سوالات