نیکانیکا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

گل همیشه بهارم

چه کنم من

1393/8/23 23:16
نویسنده : مامان
253 بازدید
اشتراک گذاری

گاهی خیلی دلواپس میشم از کارات نیکا . خدای من یعنی رفتار من طوری بوده که تو اینقدر حساس شدی . نگرانیت از چیه عزیزم ؟! بچه ی کوچولویی مثل تو چرا باید همش به من تذکر بده مامان وسایل رو از توی ماشین برداشتی ؟   مامان ، مراقب باش دستت رو نبری ؟   خاله ، مامانم میاااد !  و هزاران دلنگرانی دیگه . منی که همش سعی کردم آزادت بذارم هیچ وقت موقعی که داری حتی از جای خطرناک بالا میری نترسونمت و خودم میام کنارت مراقبت میشم نیوفتی  وااای خدای من یعنی من این دلنگرانی ها رو بهت انتقال دادم . منی که در این حدود سه سال همش سعی کردم از تذکرات بی جا پرهیز کنم !!! نیکای من چقدر تو حساسی !!!  چرا باید یه گوسفند کارتونی اینقدر تو رو تحت تاثیر قرار بده که برای ناراحتیش گریه کنی و تا مدتها یادت بیاد که گوسفنده چرا فلان شده بود و ... 

من مامان خرافاتی نیستم اما یه روز خاله نسیب بهم گفت نیکا رو دی ماهیش کردی که مثل من همیشه نگران باشه و خیلی حساس ؟! گفتم ای بابا چقدر تو به این طالع بینی ها اعتقاد داری گفت نه من به این رفتار متولدین دی که توی همشون مشترک ایمان دارم .

دخترک من دل کوچیک تو چه کاری به این کارا داره . بذار کلاهت توی ماشین جا بمونه ، بذار انگشت مامان با چاقو بریده بشه ، بذار بادکنکت بترکه و مامان از صداش بترسه ، بذار عروسکت توی خونه جا بمونه

اینا هیچ کدوم ارزش نگرانی ندارن عزیزم .

مامانی کارتون ها و قصه ها همه به جاهای خوب ختم میشن غصه نخور .

چرا اینکه خاله تعریف کرده که راستین توی اتاقشه و در بسته و داره نقاشی میکشه تا مدتها فکرت رو مشغول کرده . مامان جان تو کوچولویی و پاک چرا باید ذهنت اینقدر درگیر این ماجراها باشه .

نیکا اینکه من فکر کنم تو نگرانی من رو آزار میده . شایدم اصلا اینا نگرانی نباشن و بشه دلیل خوب داشته باشن مثل با دقت بودن و مهربون بودن و هر چیز خوبی که بشه اسمشون رو گذاشت . اما مامان از این به بعد بازم سعی میکنم بهتر از همیشه باشم .

دوستت دارم نفس من

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

زهرا
24 آبان 93 20:15
منم دی ماهی ام همیشه نگران و همیشه در حال تذکر دادن به همسری که فلان کار کردی اونو یادت نره برداری و یه چیز و بارها بهش گوشزد میکنم شاید واقعا حق با خواهرتون باشه و این از ویژگی های دی ماهی ها باشه اما این رو بگم دی ماهی ها کلاً انسان های بی نظیری هستن این رو بابت طالع بینی هایی که خوندم نمیگم روانشناس های مختلف روی افراد مختلف بررسی کردن و این حرف رو زدن . من همیشه دوست داشتم دخترم دی ماهی باشه و الان خیلی خوشحالم . بهت تبریک میگم از این بابت عزیزم
ENIS
28 آبان 93 13:52
وای خدای من یه کوچولویی هستش و یک مادر که سعی میکنه نمونه باشه یه مادر الگو........... یه مادره ووو یک دنیا نگرانی و دلواپسی برای بچه ای که زود بزرگ میشه اما برای مادر قد یه دنیا طول میکشه....برام دعا کن منم بتونم اون مادری باشم که ارزومه به مادر نمونه که بتونم وظیفمم رو درست انجام بدم و یه انسان قوی و مستقل و صالح تحوبل جامعه بدم....مادر بودن سخته میترسم از پس انجامش خوب بر نیام دوستم ممنونم که به وب ما سر زدی و نظر گذاشتی . شما مادر خوبی برای کودکت میشی . سعی برای خوب بودن خودش یه تصمیم بزرگ و خوبه . فقط به عنوان یه مادری که بچش زودتر از بچه ی تو به دنیا اومده بهت میگم که همیشه سعی کن مادر کافی باشی نه مادر کامل . این دو خیلی باهم فرق داره . تو میتونی کامل باشی اما همه چیز رو فدای این کارت بکنی شادی بچت رو آزادی بچت رو و حتی آسایش خودت رو اما میتونی با داشتن همه ی این شادی ها و خوبی ها یه مادر کافی باشی . مادری که در درجه ی اول آسایش بچش براش مهمه بوس بوس به روی تو و کودک نازت