نیکانیکا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره

گل همیشه بهارم

پارسا

1393/5/15 23:13
نویسنده : مامان
242 بازدید
اشتراک گذاری

دختر گلم سلام

امروز پارسا و مامانش اومده بودن خونه ی ما . نمی گم من به تو افتخار میکنم ، میگم " تو باید به خودت افتخار کنی عزیزم " .

خوشحالم خیلی خوب تونستی اسباب بازی ها و خوراکی هات رو باهاش تقسیم کنی ( پارسا دقیقاً یک ماه ازت بزرگتره ) . خیلی تلاش کردم که یاد بگیری بچه های دیگه هم میتونن از وسایل هات استفاده کنن . یادمه در اول بحران که بودیم ( نمیدم ، مال منه ، نباید به اسباب بازی هام دست بزنه و ... ) با هم همش قبل از اومدن مهمون این طور صحبت میکردیم . من بهت میگفتم : میدونم که اسباب بازی هات رو دوست داری و اینکه یکی بیاد و بهشون دست بزنه و باهاشون بازی کنه ناراحتت میکنه تو میتونی اسباب بازی هایی که ممکنه خراب بشه رو قایم کنی چون مال خودته و بقیه اسباب بازی ها رو به شرطی به بچه ی دیگه بدی بازی کنه که با خودش خونه نبره و قول بده خرابش نکنه . این جملات رو بارها و بارها به شکل های مختلف باهم تکرار میکردیم خیلی موثر بود . با این روش هم به استقلالت میرسیدی هم یاد میگرفتی که بازی مشترک بکنی . الان دیگه هیچ مشکلی نداری . امروز قبل از اومدن پارسا بهم گفتی مامان من اسباب بازی هام رو به پارسا میدم اون اصلا خرابش نمیکنه و خونه هم نمیبره . هم بازی در اطرافت خیلی کم داری یکی هم که پیدا میشه باور کن خود من بیشتر از تو خوشحال میشم واسه موقعیت بدست اومده . اینکه میتونی اینقدر راحت در آغوش بگیری و اینقدر راحت دوست داشته باشی میتونی هم صحبت بشی میتونی وسایلت رو به اشتراک بذاری خوشحالم میکنه . راستی عزیز دلم چرا همش همه ی بچه ها رو کوچکتر از خودت میبینی ؟؟؟ میگفتی مامان ببین پارسا چطور حرف میزنه ! ببین پارسا چطور بازی میکنه !  ( همش هم با لحنی که یه بزرگتر میخواد کوچولوها رو ناز بده ) . جالب اون زمانی هست که به پارک میریم و با بچه های خیلی بزرگتر از خودت هم این برخورد رو داری و دائم داری از نگاه یه فرد بزرگتر بهشون ابراز علاقه میکنی بغل

نیکا تو باید به خودت افتخار کنی دختر گلم چون خیلی خوبی

آهان راستی به مامان و بابایی مثل من و بابا حامدم افتخار کن . باور کن اگه ما هم مثل بعضی مامانا و باباها به بچه های دیگه محبت نمیکردیم که نکنه بچمون حسادت کنه الان تو بلد نبودی به دیگران محبت کنی و اینقدر بچه ها رو دوست داشته باشی

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان
16 مرداد 93 0:35
آفرین به نیکای عزیز و مامان و بابای خوبش . خوبه که تو این سن بتونه اسباب بازی هاش را به راحتی به دوستاش هم بده. حدیث هم دور و برش خیلی کم همبازی داره و این مساله خیلی من را ناراحت می کنه . البته بعضی از بچه های همسایه ها هستند ولی به دلایلی فکر می کنم ضرر بازی با اونها از سودش بیشتر باشه. دوستم من در حد این نیستم که راهنماییت کنم اما باید بگم : از این که بچه های دور و برتون خیلی مناسب این نیستن دختر گلتون باهاشون هم بازی بشه هم به نفع خودتون استفاده کنید یعنی در این حالاتم میتونی در کنار دخترت باشی و کارهای نامناسب رو بهش نشون بدی . مثلاً : وااای دیدی دوستش رو هل داد این کار باعث میشه کسی آسیب ببینه و ... بچه ها خیلی خوب میتونن از رفتار بچه های دیگه درس بگیرن و برای همیشه یادشون می مونه
شهرزاد
16 مرداد 93 23:09
سوده جون اریابد که تا چند وقت پیش به بچه های هفت .هشت ساله ام میگفت نی نی الان دیگه تا سه چهار سال نی نی ان واقعا تبریک .با توجه به سنی که داره خیلی خوب ارتباط برقرار میکنه .همش نشونه ی زحمت های بی دریغ شماست . منم باید کم کم آریابد رو با این جور مسایل آشنا کنم .دلم نمیخواد آسیب ببینه بله شهرزاد جون خیلی مهمه رفتار یه بزرگتر . اینکه شما برخورد خوبی با بقیه داشته باشی حتماً بچه خوبی رو از شما یاد میگیره . و شما حتماً این چنین هستی شهرزاد جون